Regulamin

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Sklep www.sklep.alergsova.pl Magdalena Mroczek, ul. Żeglińskiego 44, 05-500 Piaseczno, NIP: 956-160-07-13 (dalej „Sklep”) prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej / Unii Europejskiej, na podstawie niniejszego Regulaminu (dalej „Regulamin”).
  2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Właściciela Sklepu i Klientów.
  3. Przed rozpoczęcie korzystania ze Sklepu Klient jest zobowiązany zapoznać się z niniejszym Regulaminem.  Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
  4. Właścicielem Sklepu jest: Magdalena Mroczek, ul. Żeglińskiego 44, 05-500 Piaseczno, tel. +48 602 27 41 43, zamowienie@alergsova.pl, NIP: 956-160-07-13, REGON: 017233713.
  5. Umowy w Sklepie internetowym są zawierane w języku polskim.
  6. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są nowe.
  7. Zamieszczone w Sklepie zdjęcia towarów mogą odbiegać kolorystycznie od kolorów rzeczywistych towaru z uwagi na różną konfigurację sprzętu komputerowego Klientów.

§ 2
Definicje

Na potrzeby niniejszego Regulaminu poniższe pojęcia oznaczają:

  1. Regulamin – niniejszy regulamin działalności Sklepu internetowego,
  2. Sprzedawca – Magdalena Mroczek, ul. Żeglińskiego 44, 05-500 Piaseczno, tel. +48 602 27 41 43,
  3. Sklep – prowadzony przez Sprzedawcę serwis sprzedaży on-line, dostępny dla Klientów, w ramach którego Klient ma możliwość nabywania Towarów. Sklep internetowy dostępny jest na stronie: http://www.sklep.alergsova.pl
  4. Formularz zakupu – skrypt będący częścią sklepu służący do złożenia zamówienia przez Klienta,
  5. Towar – produkt/y oferowany/e Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego,
  6. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i jest zdolna do zawierania wiążących umów lub osoba prawna bądź inny podmiot zdolny do zawierania umów.
  7. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej (zakupu) niezwiązanego bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową.

§ 3
Wymagania techniczne

  1. Do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia podłączonego do Internetu z zainstalowaną dowolną przeglądarką internetową obsługującą stronę kodową UFT-8 (i ewentualnie arkuszami stylów, dzięki czemu portal sklepu internetowego będzie wyglądał przejrzyście); nie jest wymagane instalowanie dodatkowych rozszerzeń lub wtyczek.
  2. Do dokonania zakupów w Sklepie wymagane jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (skrzynki elektronicznej).

§ 4
Ceny i oferty promocyjne

  1. Wszystkie ceny Towarów podane na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
  2. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze w momencie złożenia zamówienia przez Klienta.
  3. Sprzedawca zastrzega, iż produkty umieszczone w kategorii „Promocja” oraz „Wyprzedaż” w oferowanych tam cenach dostępne są do wyczerpania zapasów.
  4. Szczegółowe zasady korzystania z promocji cenowych reguluje Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu w postaci Regulaminu promocji cenowych.
  5. W przypadku realizacji zamówienia indywidualnego, cena towaru zostanie przekazana Klientowi w odrębnym mailu. Realizacja zamówienia rozpocznie się po akceptacji przez Klienta przedłożonej przez Sklep oferty cenowej.

§ 5
Warunki składania zamówień i zawarcie umowy sprzedaży

  1. Klient, składając zamówienie w Sklepie, jednocześnie oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje zawarte w nim postanowienia.
  2. Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
  3. Zawartość witryny internetowej Sklepu stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, a zatem samo złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy.
  4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie internetowym www.sklep.alergsova.pl konieczne jest zalogowanie się na konto Klienta lub założenie konta w przypadku nowych Klientów, natomiast w celu założenia konta należy podać poprawny adres e-mail i utworzyć hasło.  Zamówienia w Sklepie Klient może składać także poprzez formularz dostępny na stronie internetowej: www.alergsova.pl 
  5. W trakcie procesu rejestracji lub składania zamówienia poprzez stronę internetową wymagane jest wyrażenie zgody na przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych podanych podczas rejestracji oraz w zamówieniach, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 922) i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119, str. 1).
  6. Klient składa Sprzedawcy zobowiązanie w momencie, kiedy akceptuje zamówienie, klikając ikonę „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
  7. Po wysłaniu zamówienia Klient otrzymuje od Sprzedawcy „Potwierdzenie zamówienia”, czyli e-mail, który potwierdza otrzymanie zamówienia wraz z nadanym mu numerem oraz informacjami, tj.:
    • dane Sprzedawcy i poszczególne pozycje zamówienia,
    • łączna cena brutto,
    • sposób i termin zapłaty,
    • sposób i termin realizacji zamówienia,
    • Informacja Konsumencka – Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu,
    • Prawo odstąpienia od umowy – pouczenie o odstąpieniu od umowy stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu,
  8. „Potwierdzenie zamówienia” potwierdza fakt, że do Sprzedawcy wpłynęło zamówienie Klienta.
  9. Po otrzymaniu zapłaty (w przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem otrzymanie zapłaty nie jest wymagane) Sprzedawca prześle do Klienta e‑maila „Płatność została zaakceptowana” i rozpocznie przygotowanie zamówienia do wysyłki do Klienta.
  10. Po przygotowaniu i wysłaniu zamówienia, Sprzedawca prześle do Klienta potwierdzenie realizacji zamówienia w formie e‑maila „Zamówienie wysłane”.
  11. Wysyłka potwierdzenia realizacji zamówienia potwierdza zawarcie pomiędzy stronami umowy sprzedaży.
  12. Status zamówienia Klient może śledzić na swoim koncie w zakładce „Moje Zamówienia”.
  13. Zamówienia realizowane będą na adres znajdujący się na terenie Polski/Unii Europejskiej, wskazany przez Klienta w zamówieniu.
  14. Sklep zastrzega sobie możliwość potwierdzenia przyjęcia zamówienia poprzez kontakt telefoniczny lub pocztą elektroniczną oraz weryfikacji danych konsumenta. Sklep zastrzega sobie możliwość anulowania zamówienia w przypadku braku możliwości kontaktu z Klientem.

§ 6
Sposób płatności

  1. Klient zamawiając dostawę do domu, może zapłacić za zamówiony towar gotówką przy odbiorze lub wybrać inną formę płatności:
    • zwykły przelew na rachunek bankowy, z zastrzeżeniem iż w tytule zapłaty należy podać numer zamówienia oraz dopisać „Płatność ze sklepu internetowego”,
    • płatność w systemie FirstData (przelew elektroniczny lub karta kredytowa).  
  2. Zamówienia niepotwierdzone lub nieopłacone (za wyjątkiem opcji „przy odbiorze”) przez Klienta w ciągu 7 dni od chwili złożenia zamówienia będą automatycznie anulowane.

§ 7
Termin płatności

  1. W razie wyboru płatności przelewem na rachunek bankowy, przelewem elektronicznym lub kartą kredytową Klient zobowiązany jest zapłacić za produkty i koszt dostawy w terminie 4 dni od dnia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
  2. Za datę zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  3. W razie braku zapłaty pełnej ceny w terminie Sprzedawca może anulować zamówienie Klienta, o czym Klient zostanie poinformowany. Jeżeli Klient zapłacił część ceny, Sprzedawca zwraca mu całą wpłaconą kwotę.
  4. Dokonując płatności przelewem, w tytule przelewu należy podać numer zamówienia nadany przez Sprzedawcę.
  5. W razie niepodania w tytule przelewu numeru zamówienia Sprzedawca podejmuje starania w celu ustalenia tego numeru, w szczególności kontaktuje się z Klientem. W razie niemożliwości ustalenia numeru zamówienia do danego przelewu Sprzedawca zwraca wpłaconą kwotę na rachunek bankowy, z którego został nadany przelew, a zamówienie jest anulowane.

§ 8
Realizacja zamówienia

  1. Sprzedawca oświadcza, iż dołoży wszelkich starań, aby zamówienie Klienta zostało zrealizowane w ciągu 6 dni roboczych, licząc od następnego dnia roboczego po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności. W przypadku Zamówień Indywidualnych czas realizacji zamówienia ulega wydłużeniu do 10 dni roboczych.
  2. Warunek dokonania płatności nie obowiązuje w sytuacji, gdy Klient dokonuje płatności przy odbiorze.
  3. Sprzedawca oświadcza, iż maksymalny termin realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 6 dni roboczych, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku chwilowego braku zamówionego Towaru w Sklepie internetowym czas ten może się wydłużyć, jednak nie dłużej niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy.
  4. W sytuacji gdy Sprzedawca nie jest w stanie zrealizować całego zamówienia, Klient ma prawo, czy zrealizuje zamówienie tylko w części, czy rezygnuje z zamówienia.
  5. Dowodem zakupu dla Klientów jest faktura VAT. 
  6. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem:
    • firmy kurierskiej – czas dostawy maksymalnie 2 dni robocze (w przypadku zamówień realizowanych na adres znajdujący się na terenie Polski) lub maksymalnie 5 dni roboczych (w przypadku zamówień realizowanych na adres znajdujący się na terenie pozostałych krajów Unii Europejskiej),
    • firmy Poczta Polska SA – czas dostawy maksymalnie 2 dni robocze (w przypadku zamówień realizowanych na adres znajdujący się na terenie Polski) lub maksymalnie 5 dni roboczych (w przypadku zamówień realizowanych na adres znajdujący się na terenie pozostałych krajów Unii Europejskiej),
    • sieci paczkomatów InPost – czas dostawy maksymalnie 2 dni robocze (w przypadku zamówień realizowanych na adres znajdujący się na terenie Polski).  

§ 9
Korekta zamówienia

  1. Korekty do zamówień składane mogą być wyłącznie do momentu wysłania do Klienta potwierdzenia wysyłki ze sklepu.
  2. Korekty można dokonać, wysyłając e-mail na adres zamowienie@alergsova.pl lub kontaktując się ze Sprzedawcą pod nr telefonu +48 602 27 41 43 (koszt połączenia wg stawki operatora). Dokonując korekty, Klient zobowiązany jest podać numer zamówienia.

§ 10
Sposób i koszty dostawy Towaru

  1. Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionego towaru:
    • w przypadku płatności z góry, przelewem elektronicznym, kartą kredytową lub zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy
      • dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej (Polska / Unia Europejska),
      • dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej (Polska / Unia Europejska),
      • dostawa za pośrednictwem sieci paczkomatów INPOST (Polska),
    • w przypadku płatności przy odbiorze
      • dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej (Polska).
  2. Koszt dostawy ponosi Klient, chyba że Sprzedawca określi odmiennie w Sklepie.
  3. Koszty dostawy na terenie Polski/Unii Europejskiej uwzględniające wagę przesyłki, formę dostawy oraz sposoby płatności zaprezentowane zostały w Załączniku nr 5 do niniejszego Regulaminu.
  4. Przed odebraniem przesyłki od kuriera Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
  5. Po odebraniu przesyłki w paczkomacie Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie nie zostało uszkodzone. Jeśli taka sytuacja zaistniała, Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy zawartość przesyłki nie została uszkodzona. Jeśli zawartość jest uszkodzona, Klient powinien złożyć reklamację, kierując się wskazówkami pojawiającymi się na wyświetlaczu paczkomatu.

§ 11
Odpowiedzialność za wady rzeczy

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną (rękojmia).
  2. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
    • nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia;
    • nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
    • nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    • została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
  3. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego Towaru Klientowi. Termin ten biegnie na nowo w razie wymiany produktu.
  4. W razie niezgodności towaru z umową Klient jest zobowiązany wysłać zawiadomienie (oświadczenie) o stwierdzonej niezgodności na adres Sprzedawcy, wskazany w Rozdziale 1 § 1 Regulaminu, najpóźniej w terminie roku od dnia stwierdzenia tej niezgodności. Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia (oświadczenia) przed jego upływem. Klient zobowiązany jest sporządzić na piśmie opis stwierdzonej niezgodności Towaru z umową oraz wskazać zakres roszczenia (patrz pkt 5).
  5. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może:
    • żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
    • żądać usunięcia wady,
    • żądać obniżenia ceny,
    • odstąpić od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
  6. Sprzedawca jest obowiązany – na swój koszt – wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Przyjmuje się, iż termin ten wynosi do 14 dni.
  7. W przypadku stwierdzenia wad lub niezgodności Towaru z umową Klient może złożyć pisemną reklamację  lub wysłać na koszt Sprzedawcy reklamowany Towar na adres: Magdalena Mroczek, ul. Żeglińskiego 44, 05-500 Piaseczno.
  8. Klient odsyłający reklamowany Towar do Sprzedawcy jest zobowiązany do załączenia pisemnego oświadczenia zawierającego następujące dane: dane reklamującego – imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania oraz adres e-mail, datę nabycia Towaru, nazwę Towaru, cenę nabycia, dokładnie opisaną wadę oraz okoliczności jej powstania, żądania reklamującego. Składając reklamację, Klient zobowiązany jest również do załączenia dowodu sprzedaży – najlepiej oryginału lub kopii faktury VAT. Gotowy formularz reklamacyjny stanowi Załącznik nr 6 do niniejszego Regulaminu.
  9. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą składania reklamacji Klient może uzyskać wskazówki, dzwoniąc pod numer telefonu  +48 602 27 41 43 (koszt połączenia jak za połączenia wg stawki operatora z którego korzysta Klient).

§ 12
Odstąpienie od umowy konsumenta

  1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827) Klient będący konsumentem, który zakupił towar na odległość – za pośrednictwem sklepu internetowego – ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn w terminie 14 dni (do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem).
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę, tj.: Magdalena Mroczek, ul. Żeglińskiego 44, 05-500 Piaseczno, tel. +48 602 27 41 43, zamowienie@alergsova.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą zwykłą, lub pocztą elektroniczną). Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi Załącznik nr 3 Regulaminu Sklepu Internetowego www.sklep.alergsova.pl, jednak nie jest on obowiązkowy.
  4. W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowani o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  6. Zwrotu płatności dokonuje Sprzedawca przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Klient powinien odesłać lub przekazać rzecz na adres Sprzedawcy: Magdalena Mroczek, ul. Żeglińskiego 44, 05-500 Piaseczno, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował on Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. Klient będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  8. Prosimy o odsyłanie Towaru w miarę możliwości w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu.
  9. Przesyłki ze zwracanym Towarem nadane za pobraniem lub na koszt odbiorcy (Sprzedawcy) nie będą przyjmowane.
  10. Prawo odstąpienia od umowy nie dotyczy umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (Zamówienie Indywidualne).

§ 13
Gwarancja przy sprzedaży

  1. Produkty posiadają gwarancję producenta obowiązującą na terenie Polski / Unii Europejskiej. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w Karcie Gwarancyjnej dołączanej do zakupionego towaru.
  2. Dokument Gwarancji stanowi Załącznik nr 7 do niniejszego Regulaminu.

§ 14
Postanowienia ogólne

  1. Regulamin jest częścią zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta umowy sprzedaży.
  2. Prawem właściwym dla umów sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na warunkach określonych w Regulaminie jest prawo polskie.
  3. Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem umów sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.

§ 15
Wejście w życie i zmiany Regulaminu

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
  2. Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta. Nowa treść Regulaminu obowiązywać będzie Klienta po zaakceptowaniu przez niego zmian, o których został powiadomiony.

§ 16
Załączniki do Regulaminu

  1. Z-1 Regulamin Promocji Cenowych
  2. Z-2 Informacja Konsumencka
  3. Z-3 Formularz Oświadczenia Odstąpieniu od Umowy
  4. Z-4 Pouczenie o Odstąpieniu od Umowy
  5. Z-5 Koszty dostawy
  6. Z-6 Formularz Reklamacyjny
  7. Z-7 Gwarancja